onsdag 24 juni 2009

Vi glider i sommartider

Nu har jag fått tummen ur röven och uppdaterat lite, hade tänkt skriva dag för dag inlägg om spanien men min blogg har djävlats med mig när jag försökt med detta så nu ger jag upp för stunden.

Det var inte kul när vi om hem från Spanien vill jag lova, skit väder och rena rama vinter kylan.
Något som är värt att nämnas om hemfärden var att vi på nåt vänster lyckades bli enormt sena till incheckningen trots att vi var på flygplatsen i god tid. när vi frågade om flyget till Sverige fick vi till svar att den gaten redan hade stängt, men sedan fick vi endå checka in i sista sekund. eftersom att vi fått uppfattningen om att planet var på väg att lyfta sprang vi för livet genom hela flygplatsen medans folk glodde ögon ur sig.

Vid gaten var det en låååång kö. men det kunde ju inte vara den vi skulle stå i eftersom vårat plan i peincip var på väg att lyfta, så vi sprang som blixten vid sidan av hela kön men stoppades av vakter och ilskna rop från kön. det var alltså den kön vi skulle vara i. Claudia och jag la oss på golvet och pustade ut efter den brutala springturen medan alla som sett den lilla incidenten fick sig ett gott skratt. det var inte lite folk glodde på oss efter det. återigen var vi sist på planet och fick sitta utspridda ombord, jag hamnade brevid en riktig jävla ragata som jag gärna hade råkat tappa min tunga väska i huvudet på.

Hem kom vi iallafall till slut och det är ju det viktigaste.. fast nu så här i efterhand är det helt sjukt vad jag längtar tillbaka! vi ställde om oss till perfekta rutiner där borta, upp i ottan och äta frukost, sola och bada hela dagen, äta middags buffe på kvällen, duscha och fixa sig, förkröka, ut och festa. helt perfekt! blev en otrevlig omställning när vi återvände hem..


Claudia och jag var mycket oroliga för övervikt i bagaget på grund av alkoholn vi smugglade med oss hem, men när vi fördelat allt lite snyggt klarade vi viktgränsen. ovan kan vi skåde Claudia själv på vågen.


Later.

/s

1 kommentar:

claudiamarlene sa...

haha ERROR, typ 40 kilos övervikt!

Usch saknar spanien enoooormt mycket och dig din mara. Ringde dig igår men du svarade icke. call me bitch

puss love you<3