söndag 24 maj 2009

Inbrottstjuvar avslöjade

På tal om inbrott lyckades faktiskt jag sätta dit några inbrottstjuvar för ett tag sen.

Det var för ungefär ett år sen när jag kom hem traskandes vid 06:00 på morgonen som vanligt efter att har varit ute och ränt. jag var dock nykter som omväxling. när jag svängde in på vår gata stod det en vit bil mitt i vägen i kurvan och det satt några snubbar där i. jag tyckte det var ytterst underligt. något jag fann ännu mer underligt och oroväckande var att det stod en kille och tittade på våra grannars hus. lite konstig tidpunkt för villa safari kan man ju tycka.

När han upptäckte mig började han gå längs gatan åt andra hållet som att han var ute på promenad. men mig lurade han inte! jag gömde mig i några buskar på vår tomt med utsikt över gatan där kunde jag se hur han vände och gick tillbaka till bilen, där han fifflade med några verktyg i bagageutrymmet innan han hoppade in och bilen åkte iväg. jag följde efter och tog reg nummret.

Dem stannade sedan utanför en villa på gatan brevid där jag visste att villaägarna var utomlands för tillfället. dem tog några verktyg och klättrade in över staketet. då tyckte jag att det var hög tid att ringa polisen vilket jag gjorde.

Jag fick sedan hålla utkik från garage taket i väntan på polisen.

Ett halvår senare fick jag berätta hela historien igen och det framkom att bilen var stulen och att dem hade begått ett inbrott. där åkte lagförbrytarna dit! tack vare mig. he he he.

Later.

/s

Inga kommentarer: