torsdag 21 maj 2009

Hata matematik

Igår hade vi nationella i matte och jag närvarade till skillnad från förra gången. helt död var jag dock. inte mycket att hurra för. det sista jag kände för var att sitta instängd i aulan och tänka ut matematiska formler. min hjärna vägrade samarbeta och jag gav upp efter någon minut.

Vår matte lärare Janne lyckades på något mirakulöst vis väcka mig till liv och förmå mig till att svara på x-antal frågor. jag känner dock att risken för att jag kommer tvingas ha matte i trean är obehagligt överhängande..

Efter nationella var det inte en kotte som visste om vi kunde fly fältet för dagen eller inte då det ryktats om att alla lektionerna var inställda. alla de inblandade lärare var spårlöst försvunna. (?) så först två timmar senare kunde vi ta till flykten utan att råka ut för den fruktade frånvaron.

Nathalie slog följe med mig hem hit där vi studerade (läs: sov) flitigt.



Ett annat ypperligt tillfälle att sova på är under matte lektionerna..

Lateeeer.

/s

Inga kommentarer: