tisdag 17 mars 2009

Genialt

När jag var ung och oskyldig förvarade jag mina besparingar i en hjärtformad sparbössa med lås. nu pratar dagboks lås, små fjuttlås som man lätt kan dra bort. men det förstod jag inte förens jag blivit lite äldre. jag behövde alltså det perfekta gömstället åt nyckel till sparbössan. jag kom på en helt lysande genial plan. bakom en tavla klistrade jag fast en magnet som jag fäste en annan nyckel på. det hade vart riktigt klyftigt om jag gömt den riktiga nyckeln där. det perfekta gömstället.

Den riktiga nyckeln gömde jag dock i en rosa skål istället, där den lätt kunnat hittas av misstag.


Ett vackert konstverk skapat av mig.

Jag tyckte själv att jag var ruskigt listig. jag kunde riktigt se framför mig hur långa i ansiktet tjuvarna skulle bli när dem fann den falska nyckeln. jag trodde även helt och fullt att dem skulle skriva sitt namn, jag minns att jag hade kluddat fast en penna bredvid tavlan..

Vilket geni jag var i mina yngre dagar.
Later.
/s

1 kommentar:

Sofia Palmqvist sa...

hahahhaha du är fan trög :(