måndag 23 februari 2009

Tjuvlyssnat

Häromdagen var jag inne på www.tjuvlyssnat.se. mycket underållande läsning. inspirerad av det hade jag idag öronen på hel spänn och snappade upp några halv intressanta konversationer.

På samhällskunskapen diskuterade vi hurvida det är rätt eller fel att tjalla på sin vän, när vännen i fråga begått ett brott. vår lärare anser nämligen att det är det rätta att göra.

Christian: men vadå, så om Allan snattar på konsum, ska jag gå och säga det till kassören då eller?
Hampus: varför tar du Allan som exempel?
Christian: för att han gör det!

En annan diskussion på samhällskunskapen handlade om hurvida vi ungdomar låter oss påverkas av rap låtar där polisen framstår som ett hatobjekt. vår lärare tror nämligen att vi gör det.

Lärare: påverkas ni av dessa rap låtar?
Allan: nej, för vi svennar förstår endå inte vad dem sjunger.

Tre teknikare sitter på en bänk och samtalar mödrar och boende.

Tekniknisse1(till tekniknisse2): min mamma tar typ hand om Adam ibland. han brukar bo hos oss.
Tekniknisse2: ofta? varför då?
Tekniknisse3 (Adam): ibland brukar jag bo hos han när jag känner att min mamma inte gillar mig.

Två tjejer pratar om pengar på samhälls våningen.

Tjej1: åååå, asså kan vi inte äta kinamat i helgen? fett gott!
Tjej2: jaaa! men jag har inte råd..
Tjej1: amen du kan låna av mig?
Tjej2: men nej asså jag har inte råd att betala tillbaka..

Tystnad.

Tjej1: meh! vet duu?!? jag fick värsta bästa idén! asså min kille har sålt sin bil, han kommer få 12 000 den här månaden! fatta mycket! han kan bjuda oss på kina mat!
Tjej2: wow! tror du? det vore typ skit schysst!
Tjej1: men jaaa! jag ska nog be honom köpa jeans åt mig också... och nya underkläder...

Några av killarna i vår klass diskuterar sina behov.

Allan: det går fan inte att komma och kissa samtidigt.
Johan: vadå, har du provat eller?
Allan: japp, och då har jag endå varit kissnödig när jag börjat.

Lateeeeer.

/s

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför förvånas jag inte av våran klass knäppa samtal och uttalanden, hah.

JenniferLeveland sa...

hahahahha fan va äcklig allan är :P

Lina sa...

Har du lagt in de på tjuvlyssnat om Allan + Christian snacket?:O