fredag 20 februari 2009

Skidresa till romme

Jag överlevde skidresan. faktum är att jag numer förstår varför folk vill riskera livet i skidbackarna, det är ju roligt att åka skidor. jag lärde mig åka förvånansvärt snabbt. självklart drog jag x-antal vurpor i backen. jag var livsfarligt nära att åka ner för en brant sluttning in i skogen, men genom att kasta mig blixtsnabbt åt motsatt håll klarade jag mig undan. min bror ramlade inte en enda gång och det var första gången han stod på ett par skidor. (!?!)


Han försökte sig dock på snowboard först. det gick inte lika bra. han åkte en meter. ramlade. åkte en meter. ramlade igen. jag fann det ytterst roande till hans förargelse. efter ett par meter gav han upp och promnerade ner för hela backen. det tog ungefär en timme eftersom han promenerar lika snabbt som en invalid snigel.

Skidåkning är kul.

Lateeer.


/s

Inga kommentarer: