måndag 2 februari 2009

Farlig frånvaro

Idag sjukanmälde jag mig hos Ingmar. jag var på tok för trött för att avklara hela skoldagen. jag var mycket övertygande och kunde fly fältet med giltig frånvaro. i fredags gick det dock inte lika bra när jag skulle genomföra en liknande plan. jag hade nämligen tid på tuna hårtateljé samtidigt som jag hade lektion. när jag som bäst stod och finslipade på min flykt plan samtidigt som jag klädde på mig ytterkläderna, dök vår lärare solveig upp bakom mig utan att jag märkte det.

Solveig: jaha, och vart ska du någonstans?

Min geniala plan om att alla våra kaniner hade rymt ur sina burar och behövde fångas ögonblickligen försvann spårlöst. Solveig hade fångat mig i ett svagt läge.

Jag: eeh... jo öh, alltså jag har tid för klippning nu.. och jag måste typ ha den..

Solveig (ironiskt): ja då får vi hoppas att du hinner tillbaka i tid då! för din egen skull.

Självklart hann jag inte tillbaka i tid. två lektioner gick jag miste om.

Hej ogiltig frånvaro! förbaskat.

Lateeeer.
/s

Inga kommentarer: