onsdag 24 december 2008

Saker som inte hör hemma på ett julbord

Jag har smitit. hela min släkt är här. vi har nyss ätit julbord och som det matvrak jag är har jag givetvis ätit för mycket, därför har jag gått hit och vilat lite så jag ska kunna fortsätta äta av den ljuvliga laxen. gravad lax, rökt lax och annan lax, hej! nyss när jag tog mig en titt på julbordet upptäckte jag två underliga saker, broccoli och brysselkål. ehh.. till råga på allt har vi två andra olika sorters sallader på julbordet. (?)

Jag tycker vi alla ska lära av Sokrates kloka ord: Man skall icke vara nyttig på julafton.

Nu är det inte Sokrates som kommit på det där, utan jag. men det behöver ju ingen veta.

Men vem fan vill äta broccoli och brysselkål på julafton liksom? nej just det, ingen.


En timme kvar till Kalle Anka..

God Jul!

/s

Inga kommentarer: