onsdag 19 november 2008

Skogstorp berget

Som jag tidigare nämnt besteg vi ett livsfarligt berg vid tre tillfällen i helgen.
Bergsbestigning 1.
Aleco klättrar först, han varnar för halka och erbjder sig att hjälpa mig ner. bah, som att jag vore invalid eller nåt. strax därpå ramlar han själv. jag klarade klättringen galant trots mina skyhöga klackar. kefft Aleco!
Bergsbestigning 2.
Avklaras utan missöden.
Bergsbestigning 3.
Freddy och Aleco klättrade ner först, utan missöden. Efter kom Simon och till sist, jag. vid en extra brant, hal del av berget, erbjöd Simon sin hjälp. jag som insåg faran svalde stoltheten och antog erbjudandet. det skulle jag inte ha gjort. försöket misslyckades. istället ramlade jag rätt in i Simon som i sin tur ramlade omkull (inte helt underligt med tanke på min tyngd och storlek.) sedan rullade vi båda ner ett par meter för berget. smidigt.

Precis som skogstorp berget, minus snön.

Later.

/s

Inga kommentarer: