söndag 30 november 2008

Julbord

Gårdagen spenderades ute i kjula hos S.Palmqvist, mycket trevligt. Jag tvingades upp i ottan för att bege mig hemåt och fräscha till mig. det nalkades julbord med pappas jobb. julita närmare bestämt.

Jag, Jesper och pappa anlände mycket punkligt. vi lyckades placera oss vid pappas förargligaste aretskamrater. sedan var det bara att gå till attack mot buffen. Jesper och jag fick använda vår list för att hinna norpa åt oss av de läckraste rätterna innan de tog slut.

- okej, på tre spurtar vi dit, tar de sista laxarna och drar!

Jesper och jag är båda utomordentligt förtjusta i lax, dessutom är vi båda mycket stora i maten. dvs vi kan äta obegränsat mycket. troligvis har det gått i arv från vår käre far som förövrigt hade placerat sig närmast godis bordet, vilket de andra fann ytterst lustigt. större gottegris får man leta efter, detta faktum kan vara anledningen till att hans magrutor förtvinat och ersatts av en imponerande kagge.





Hursomhaver så var det ett mycket trevligt julbord. varmrätterna var äckliga så jag höll mig till det kalla, lax! Jesper upptäckte ett annat sätt att använda julgodis. vi träffade även tomten som flugit direkt från nordpolen. det var en upplevelse.




Var hälsad blekansikte!


Later.

/s

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHA JESPER!

Anonym sa...

Hur mår den där Jesper egentligen? Haahahahahaha