söndag 28 september 2008

Äventyr i ödemarken

Gårdagen började med kräftskiva hos morfar, jag tog hem titeln som kräft-ätar-mästare. kort och gott, jag åt mest kräftor. berget med kvarlevor på min tallrik kan nog mätas med mount everest. however, det var inte helt oväntat att jag tog hem ovanstående titel, eftersom jag är både snabb och har en rejält töjbar matsäck är jag i princip oslagbar. jag har dock en allvarlig konkurrent i min bror som nästan är uppe i min nivå. det är inte långt ifrån.


Jag förflyttade mig sedan långt, långt ut på landet där kvällens fest ägde rum. Maddes far agerade taxi åt Madde, mig och Claudia. ditresan är värd att nämnas, med "en halv timme från stockholm" som enda vägbeskrivning gav vi oss iväg. okej, det var en liten övrdrift men det var sannerligen en del krångel innan vi fick tag på en lämplig vägbeskrivare.

Först och främst åkte vi till ärla. för dem som inte känner till vart ärla ligger, så är det för det första inte värt att känna till, och för det andra så ligger det långt ut på landet.

Men värre skulle det bli.
Vi åkte i en evighet genom öde storskogar för att nå vårt mål. slutligen hittade vi fram och bad då att någon skulle möta upp oss på den öde skogsvägen, enligt dem skulle vi inte åka längre med bil. när skjutsen åkt iväg var vi övergivna mitt ute i ingenstans. det var kolmörkt, det var kallt, vi var på dåligt humör. dessutom, vem vet vad som döljer sig i skogen?

Killarna som mötte upp oss tyckte tydligen att det skulle vara en kul ide att skrämma oss. (?) om vi var på dåligt humör innan så var det inget emot vad vi var då. till råga på allt visade det sig att vi kunnat bespara oss den otrevliga promenaden då man visst kunde köra med bil enda fram till huset.

Kvällen kunde ha fått en bättre början, men väl på plats blev allt bra. det var en rolig kväll med härj, dans och några små upptåg. trevligt, trevligt.



Medans de flest åkte hem med en skjuts vid tre tiden härjade jag och madde vidare fram till sex tiden då iallafall jag slocknade på soffan. madde ansåg att natten var ung och höll igång ytterligare ett par timmar. dagen efter hjälpte jag och madde killarna med städningen. vi åt nötter som vi drällde med på golvet, sedan skyfflade vi in drället lite diskret under en byrå.



Vi tog oss in till civilisationen igen och satte kurs mot eriksson. Maddes och mitt utseende sådär dagen efter kan diskuteras. party outfit, gårdagens smink, alkohol stinkande, kråkbo till hår osv. efter matintaget tog vi bussen hem till slagsta.

Resten av söndagen har jag sovit bort.

Later.

/s

2 kommentarer:

Anonym sa...

lurv partaj! så går det när man aldrig ens monterat upp någon larvig hasp överhuvudtaget ;) hahaha

Anonym sa...

Jag brukar ringa dig så ofta jag kan. Ta den första meningen med en del ironi ifrån det du skrev sist till mig :/