lördag 20 september 2008

Skolfoto

Igår hade vi alltså skolfoto. min outfit bestod av ett vitt linne med ett stort grönt heineken tryck, öl reklamering. tanken var att jag också skulle posera med mina gigantiska rosa skämt glasögon. tyvärr skippade jag dessa då det slog mig att det kanske inte är så smart att sticka ut för mycket. då kan ju folk få för sig att jag är dum i huvudet på riktigt..




Själva fotograferingen gick uruselt (även om jag lyckades få ståplats) för det första skymde ett huvud mitt heineken tryck och för det andra så vet jag, med 110% säkerhet, att jag blev allt annat än fager på fotot. Fotografen knäppte tre bilder på hela klassen. på första försöket hann jag inte dra en pose innan kamera blixten brann av, andra gången blundade jag och tredje gången garvade jag åt något eller någon så att alla dubbelhakor fångades på bild. jag kan sätta min pension på att den bilden kommer publiceras i skolkatalogen.

Verkligen jätte kul.

Jag glömde visst nämna att jag körde stenhårt på det där med påsar under ögonen, jag sov nämligen inte en blund på hela natten. sov gjorde jag däremot under sista lektionen på dagen. matte. det var dock inte mycket till sömn, läraren väckte mig helt oförskämt så snart jag hittat en bra sov position och börjat somna in och skyllde på att det var lektion.

Trots min extrema sömnbrist tillbringade jag ett antal timmar på stan och tuna park tillsammans med claudia. jag lyckades med den svåra uppgiften att köpa vinterskor. jag hatar att köpa vinterskor. vanligtvis brukar jag vänta in i det sista med att införskaffa sådana förnödenheter. hursomhaver, ett par svarta uggs har nu anslutit sig till min skosamling. dem är gudomligt sköna. bekväma skor. jag har glömt hur det känns.


Lateeer.


/s

Inga kommentarer: