söndag 8 juni 2008

Snokarnas återkomst

Idag har jag legat ute i solen hela dagen, framåt eftermiddagen gjorde jag min familj sällskap ut till sandbankarna. blev lite sol och bad nere vid badstranden, jag hann se två snokar, TVÅ! på den allmänna badplatsen, en stor och en liten. jag får tacka de högre makterna för att jag befann mig på bryggan vid båda tillfällena, hade jag befunnit mig i sjön hade jag förmodligen drunknat av skräck. jag kilade upp i förväg till farfar och harriet för att tigga till mig lite fika, utsvulten som jag var. jag passade samtidigt på att höra mig för när dem skulle åka hem igen och fick reda på att det är fritt fram redan nästa helg. peeerfa.

Vidriga odjur.

Just det! jag får ju inte glömma att nämna vad jag hittade uppe i vår kära lilla stuga. jag skulle plocka fram ritpapper åt min bror och hittade då en herrans massa kladd papper från forntiden. på ett av dem hade någon skrivit "det som sker i stugan stannar i stugan. allt annat är rykten." ja, gudars skymning, mycket har då hänt i den stugan det är ett som är säkert. vilka minnen!

nej, nu är det hög tid för mig att bege mig mot vår altan för lite mat.

/s

Inga kommentarer: