söndag 22 juni 2008

Midsommar

i fredags var det alltså midsommarafton, ännu ett tillfälle att fira. det började hos sofia ute i kjula. middag, lekar, dans, you name it! kul vare. riktigt bra ordnat, inte illa sofia! jag stannade till runt tio tiden sedan bar det vidare till mälarbaden där jag mötte upp rebecca. vi två var runt lite överallt under kvällens gång. två fester i mälarbaden, sveaplan, tillbaka till mälarbaden och stockholmarnas stuga, till sist efterfest i mälarbaden. vi var tillbaka hos rebecca vid sju tiden på morgonen. vi kunde nog ha styrt upp det hela lite bättre, meeen. nästa gång skippar vi nog det där med att försöka hinna vara överallt på samma kväll.



lite bilder från allt midsommarfirande.

Igår hade vi en återträff at steffis place. claudia, jag, mathilda och stephanie. vi började med en mycket mysig middag. mathildas otroliga broccoli soppa och typ världens godaste vitlöksbröd. tanken var att vi skulle ha mys kväll bara vi fyra, men riktigt så blev det inte. det hela började med att vi bjöd över två manliga individer som sedan ökade i antalet, det slutade med att det var en liten fest där hemma hos steffi. framåt fyra tiden fick någon ett infall (inte jag denna gång) att klättra upp på taket till rekarne. det var inte lätt! de har verkligen gjort sitt ytterst för att inga obehöriga ska kunna ta sig upp, men hindrade det oss? nej. helt flippade kväll egentligen, meeen.
just det ja! jag glömde tillägga att claudia sov sig igenom hela kvällen! hon var helt slut sedan midsommarafton. hon somnade någon gång efter middagen och sedan sov hon lugnt vidare hela natten.

riktigt lyckad helg!

/s

Inga kommentarer: