fredag 27 juni 2008

De e vasst o va gymnast

just nu sitter jag här i min ensamhet och förbannar christian och steffi, som helt utan att på något sätt informerat mig om att de ska träna idag, bah! jag har lite smått planerat att lägga av med gymnastiken, men nu har jag insett hur mycket jag saknar det, så nej. jag fortsätter. problemet är att vi inte är något riktigt lag längre, men jag tänker inte engagera mig i den frågan, utan först och främst satsa på att träna upp mig själv igen. aja, får se hur det blir med det där. sluta ska jag iallafall inte!

två i RM, göteborg 2007


igår var jag med om något, enligt mitt eget tycke, väldigt roligt. när jag var mitt inne i ett sex and the city avsnitt ringde telefonen, det var en mystisk kvinna som bad att få tala med någon av mina föräldrar. jag fattade genast onda aningar men lät kvinnan få sin vilja igenom. efter att ha avlyssnat samtalet en stund var jag säker på att det var frågan om ett väl utänkt spratt från claudia & co som jag visste höll till hemma hos lovisa. ur samtalet mellan min mor och den där kvinnan lyckades jag urskilja ord som "ägg" "dotter" "fönster" och eftersom jag visste att jag inte vart i närheten av något "fönster och ägg" på evigheter, drog jag slutsatsen att det var frågan om ett mycket lömskt spratt.

men efter lite efterforskningar visade det sig att det inte var något spratt, utan min vanligtvis oskyldiga, tråkiga syster och hennes väninna som vart i farten! jag slog följe med smartskaften och lyssnade när de skulle be om ursäkt. det gjorde dem och på köpet fick de tidernas utskällning! mannen i huset kände jag igen från förr, jag och claudia blev jagade av honom en gång när vi var ute på rövarstråt, han är hel galen. jag hade enromt roligt under utskällningen, men höll masken, på hemvägen fick jag mig ett gott skratt.

ikväll är det planerat att vi ska vara hos Cecilia som är själv hemma, så det blir lite parteey där. jag är grymt otaggad. hade jag inte vart så djävulskt trött hade jag inte tvekat, men nu är jag det. så jag får se hur jag gör. dessutom jobbar jag hela helgen, usch och fy och blä!

/s

Inga kommentarer: