tisdag 17 juni 2008

Fiske äventyr

I lördags åkte jag och rebecca ut till vår lilla stuga i sandbankarna, vi ägnade större delen av kvällen åt att fiska. så speciellt bra kan jag ju inte påstå att det gick. en mört och ett x-antal musslor var allt vi lyckades få upp. jag begriper inte hur det kommer sig att musslorna nappade, de hade liksom bitit sig fast i kroken med skalet. jag hade ingen aning om att musslor kunde bitas, nu har jag ännu ett vattenlevande monster att frukta när jag badar.


Bilder från fiskandet, nere till vänster har vi en av alla musslor vi underligt nog lyckades fiska upp.

när det mörknade gav vi upp fiskandet och smög oss in i farfar och harrietts stuga och kollade film, för någon tv finns det då icke i vår stuga. när vi var nere och fiskade vid båt bryggorna upptäckte vi något ytterst användbart, en allmän livbåt.

tidigt i gryningen begav vi oss ner till båtbryggorna igen och sjösatte livbåten. sedan rodde vi långt ut på sjön och fiskade. men inte gick det bättre för att vi befann oss längre ut på sjön inte, det enda napp vi fick var botten napp. dessutom stötte vi på en stor svan familj, och svanar med familj är ytterst farliga. så vi tog oss snabbt därifrån, eller ja, snabbt gick det då inte eftersom rebecca tvingade mig att ro tillbaka, men undan kom vi och det är huvudsaken.

Lite bilder från livbåtsfärden, fler blev det inte eftersom ingen vågade bära med sig mobil eller kamera, med tanke på att risken att vi skulle hamna i sjön var överhängande.

en sak man kan konstatera, är att fiske inte riktigt är vår grej. men man måste ju utforska sina dolda talanger, vare sig de existerar eller ej.

gårddagen spenderade jag ute i kjula hos sofia, där jag övernattade.
ikväll ska jag enbart umgås med mitt självförakt, städa och rensa garderoben är ju också kul. men först ska jag bege mig ut och försöka friska upp mina gymnastiska kunskaper.

Later.

/s

Inga kommentarer: