söndag 27 april 2008

Idol 2008

Sofia beslutade sig för att delta i idol 2008, jag följde med som moraliskt stöd. 06:30 åkte vi till stockholm, 07:40 placerade vi oss sist i den evighets långa kön. det var helt sjukt mycket folk! vissa hade tältat på platsen kvällen innan för att komma först i kön, rätt smart gjort måste jag säga med tanke på att vi fick köa i åtta jävla timmar innan vi tog oss in.

De första fem timmarna var helt okej, de tre sista var desto kämpigare. vid ett antal tillfällen ville jag bara lägga mig på marken och grina. vi slog oss ihop med två tjejer vi hade före oss i kön, emelie och annika. tillsammans kämpade vi oss frammåt, det var rätt tufft innan vakterna började slussa folk i stora grupper. folk pressade som galna för att komma frammåt, det var många som betedde sig totalt respektlöst, trängde sig före, klättrade över staketet och hade sig, bedrövligt. det var nära att urarta fullkomligt flera gånger innan vakterna fick grepp om det.

Det var kameror lite här och var, en kran kamera och även en helikopter kamera och så några tv team som gick runt och filmade. jag lyckades hamna i framför kameran ett x-antal gånger. två gånger i kön, en gång i grupp och en gång ensam. när vi väl var inne i byggnaden blev jag och en annan tjej filmade när vi sminkade oss. inte mig emot inte. det är ju alltid kul med lite publicitet. he-he-he.

Precis innan vi kom in i byggnaden började det givetvis spöregna, inte så nice. det var otroligt skönt att komma in när vi väl gjorde det, efter att ha köat i åtta timmar. där inne gick allting väldigt snabbt, tog bara nån timma.

Det dåliga var att den riktiga idol juryn inte ens var där, dem fick de som tog sig vidare träffa kommande vecka. den juryn som befann sig där plockade ut de riktigt duktiga och de som kunde göra bra tv, dvs de riktigt dåliga. sofia tog sig tyvärr inte vidare. men det gjorde emelie till ingens förvåning, hon är otroligt duktig! när allt var klart åkte sofia och jag tillbaka till tuna.

Det blev trots allt en mycket lyckad dag! värt alla timmar ute i trängseln, sjukt roligt!

/s

Inga kommentarer: